digitale brochures
Digitalising: het milieu zegt dank!
Elk bedrijf werkt met traditioneel drukwerk. Of het nu om briefpapier, visitekaartjes of om bedrijfsbrochures of productfolders gaat: heel veel drukwerk is nog altijd ouderwets papieren, of traditioneel, drukwerk. Inmiddels wordt er steeds meer van dit drukwerk er gedigitaliseerd en het milieu is ons daar uitermate dankbaar voor! Denk eens aan die enorme hoeveelheden papier die we besparen! Maar dat is niet het enige voordeel van het digitaliseren van ons drukwerk…
Uiteraard zijn digitale brochures goedkoper dan traditionele, papieren brochures. Simpelweg doordat het papier niet meer berekend hoeft te worden. Maar er zijn nog wel andere voordelen te noemen van een digitale brochure boven het traditionele.
Andere voordelen digitalisering
Zoals gezegd: het milieu is een groot voordeel van het digitaliseren, maar uiteraard zijn er nog veel meer voordelen van een online versie ten opzichte van de traditionele offline versie van bijvoorbeeld een brochure.
Bijvoorbeeld de mogelijkheid om je klant, of potentiële klant, met één klik van de muis naar jouw eigen website te krijgen of hem of haar op een heel eenvoudige manier direct een routebeschrijving naar je showroom of plaatselijke retailer te kunnen geven. Daarnaast is een digitale brochure natuurlijk ook veel langer houdbaar. Een traditionele brochure kan zomaar in de kattenbak verdwijnen en is na een week of drie echt wel van de plaatselijke koffietafel verdwenen.
Een digitale brochure kun je op je site plaatsen en deze blijft daar gewoon toegankelijk én aanpasbaar: als er onverhoopt een fout ingeslopen is, is deze veel gemakkelijker én goedkoper recht te zetten dan dat in traditioneel drukwerk het geval is.
Daarnaast kun je een digitale brochure natuurlijk ook rondmailen door middel van een e-mailing naar je bestaande klanten of je potentiële klanten. Ook dit is een goedkopere versie dan een traditionele brochure of folder via de post rondsturen.
Meten is weten
En dan tot slot natuurlijk het meten, want ‘meten is weten’. Het voordeel van het gebruik van een digitale brochure is de enorme hoeveelheid gegevens die je eruit kunt halen. Er bestaan legio tools om te meten waar er binnen je brochure naar gekeken wordt, welke pagina het langst bekeken wordt, op welke links het meest geklikt worden, enzovoort.
Kortom: je kunt vanaf het openen van de brochure meten tot aan de klik van verkoop. Op basis van al deze informatie kun je vervolgens je volgende marketinguiting aanpassen en verbeteren, je verkoopverhaal aanpassen en zelfs je hele bedrijfsstrategie aanpassen.